Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
May 16, 2005
Image Size
240 KB
Resolution
576×576
Thumb

Stats

Views
5,563
Favourites
51 (who?)
Comments
71
Downloads
952
×
Fresh: Something Different by fantazsikart Fresh: Something Different by fantazsikart
In an attempt to broaden my design portfolio here is a cd cover for a band, "Fresh." It's a ficticious project meant to be a study in a different style.

And here is the snazzy layout I decided upon.... almost looks real!

also: this is literally the pic taken off my site...hence the not so attractive white ass background, but it works for the site.

this is fresh signing off...// :horns:
Add a Comment:
 
:iconbacel:
BACEL Featured By Owner Apr 12, 2008  Student Digital Artist
Wow,, nice work!
:+fav:
Reply
:iconpavel89l:
pavel89l Featured By Owner Apr 8, 2008  Hobbyist Digital Artist
Does any one knows the best place to print those out in small quantities??? (10-40items) Thanks
Reply
:iconeasel:
Easel Featured By Owner Nov 21, 2005
It's great, I love the way youve left the presentation so clean and simple!
Just wondering though... Is the CD case a low-res stock image; It seems slightly blurred / pixelated in places!?
Reply
:iconumeadzgn:
umeadzgn Featured By Owner Jun 30, 2005
good work
Reply
:iconimrik:
imrik Featured By Owner Jun 27, 2005  Professional Interface Designer
Very nice cover! I am a huge fan of birds, orange and blue ;)

Your gallery has really good works.

Take care
Reply
:iconinsanemorbidkittie:
InsaneMorbidKittie Featured By Owner Jun 24, 2005   Writer
I Really like this, along with most of your other work. This makes someone want to pick it up and look at it, obviously something very good lol simple, expressive, beautiful, truly wonderful :heart: :+fav:
Reply
:iconebit:
eBIT Featured By Owner Jun 13, 2005   Interface Designer
The composition is very nice.
I like the idea, the way you are showing FRESH.
The concept is very nice...
Reply
:iconap0s:
ap0s Featured By Owner Jun 1, 2005
very nice design
Reply
:iconamah:
amah Featured By Owner May 28, 2005  Professional Digital Artist
that's an awesome design!
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 28, 2005
thx! :hug:
Reply
:iconamah:
amah Featured By Owner May 31, 2005  Professional Digital Artist
=D
Reply
:iconcaos7:
Caos7 Featured By Owner May 24, 2005
I like the idea and the graphical development also, great.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 24, 2005
thx for the words! always appreciated. nice gallery you have! :D
Reply
:icongatubela1610:
Gatubela1610 Featured By Owner May 21, 2005
This is amazing!!!! I love the cover, it's really creative. The colors go together really nicely. :worship:
Reply
:iconmemod:
memod Featured By Owner May 21, 2005  Professional
that's a nice design, I like the style of it, very clean, well legible, good use of colours and composition :nod:
doing CD cover designs is interesting, I did one myself once, for our band =)
daniel
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 21, 2005
thx for the words mate!

jeff
Reply
:iconmemod:
memod Featured By Owner May 21, 2005  Professional
my pleasure =)
Reply
:iconhoshichi:
hoshichi Featured By Owner May 21, 2005   Interface Designer
awesome design :D
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 21, 2005
thx!
Reply
:iconrocksicle:
rocksicle Featured By Owner May 21, 2005
I think I'd have to see this in the flesh to really appreciate it, at the moment I'd mistake those lines for a printing mistake if I didn't know better. I love the colour scheme though, and those out of scale ducks.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 21, 2005
thx for the comment! always appreciated!

yeh, those aren't printing mistakes, the cover actually has a kinda texture with it as well as being printed in a color halftone.
Reply
:iconbreakerr:
breakerr Featured By Owner May 21, 2005  Hobbyist Digital Artist
__Congratz on this work and the daily feature here on :devart: cheers buddy :beer:
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 21, 2005
thx a bunch bud! :D
Reply
:iconskippyjr:
SkippyJr Featured By Owner May 21, 2005   Filmographer
Nice work,
I like it.
Reply
:iconabhimanyughoshal:
abhimanyughoshal Featured By Owner May 21, 2005  Professional Photographer
very nicely done. love it! great colour theme and image use.
Reply
:iconhannahsdefense:
HannahsDefense Featured By Owner May 20, 2005
I will so tell my music friends about you if they need help with designing a cd cover...You have totally impressed me with this! :hug:
(I have quite a few friends who are in bands/were in bands and are creating new bands lol)
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 20, 2005
:D

yay!
Reply
:iconexpansiondesign:
expansiondesign Featured By Owner May 20, 2005
awsome work man! love hte soft old-age lines on it. i gotta look at ur other wokrk. i thought u were resubmitting all the time but they're diff pieces.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 20, 2005
yeh, this one is different but most of the others were cuz the preview wouldn't show up or some other dumb shit like that. I don't think they are different, but thx for the comment! :D
Reply
:iconexpansiondesign:
expansiondesign Featured By Owner May 20, 2005
yeah. its alright. im crazy i thought i had already looked at it but i hadnt...
Reply
:iconflisk:
flisk Featured By Owner May 20, 2005
mate, that is perfect. i love every part of it. if only it were real :) ... one day perhaps, one day.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 20, 2005
one day! let's hope so! If you know of a cool mellow band, tell them to change their name to "Fresh" and they would have a cool album design! haha....thx for the comment mate....// :D
Reply
:iconkomo:
komo Featured By Owner May 20, 2005
good stuuff bro, nice one - i think the one inside the cover, doesn't need the sky backfround, just the ducks on orange background maybe .... anyway..it's still lovely
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 20, 2005
yeh, you may be right....the main concept is a little overused... It was something to put in my portfolio to appeal to potential clients and maybe to help me get a job! thx for the comment bro, always appreciated!
Reply
:iconseven-7:
Seven-7 Featured By Owner May 19, 2005
very nice i like it =)
Reply
:iconwishrm:
WishRM Featured By Owner May 19, 2005
That looks awesome mate.
Reply
:iconmoondrape:
moondrape Featured By Owner May 19, 2005
NICE ONE DUDE!!! Its refreshing and fresh!!! Good work!!!!

More like an indie band releasing their 1st solo album.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 20, 2005
ah yeh! fresh! thx for the fav bro...// :D
Reply
:iconscythedesigner:
ScytheDesigner Featured By Owner May 19, 2005
Nice work brotha, the look has a very "Dave Matthew's" sort of feel to it. Dig the color scheme, and that background is indeed sweet, photo manip? or did you make up all in ps? Again, very nice.
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 19, 2005
yeh, the artwork is a photo manip. the duck and tree are my personal stock. quite a bit of photo manip tho...to the point you can't tell what came from where! buncha "painting" digitally, of course. Was a lot of fun to make and some cool portfolio work! Holla....!
Reply
:iconredniet:
redniet Featured By Owner May 19, 2005
nice work :thumbsup:
Reply
:iconhannahsdefense:
HannahsDefense Featured By Owner May 17, 2005
ooo a cd cover! I was going to say it looked like a good idea for a book cover! hehe

awesome!
Reply
:iconhannahsdefense:
HannahsDefense Featured By Owner May 18, 2005
Yep I thought it was a book cover :giggle:
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 17, 2005
hmm. a book cover. nice!

thx for the comment as always..// :D
Reply
:iconh4ze:
h4ze Featured By Owner May 17, 2005
fresh it truly is! good work, i'm digging the texture and the oversized ducks (or undersized tree). :D
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 17, 2005
haha! thx man! yeh, it could go either way! lol...// :D
Reply
:iconjackinbox:
jackinbox Featured By Owner May 17, 2005
I enjoy your sense of design. It's refreshing and unique and inspiring.
Reply
:icondarkex:
darkex Featured By Owner May 17, 2005
oh man, i love it
Reply
:iconfantazsikart:
fantazsikart Featured By Owner May 17, 2005
haha! glad you liked it!

thx for the fav bro....// :horns:
Reply
:iconr-psyco-r:
R-psyco-R Featured By Owner May 17, 2005  Hobbyist Digital Artist
nice picture

greetz
Reply
Add a Comment: